ZSP REDA

Aktualności
Konkurs „Polska niepodległość”
poniedziałek, 14 listopada 2016 21:39

images

W dniu 7 października odbył się w ZSP nr 2 w Wejherowie, już po raz ósmy, pokaz prezentacji multimedialnych w ramach konkursu powiatowego „Polska niepodległość”.

Obradujące pod przewodnictwem reprezentującego Starostwo Powiatowe Pana Damiana Reszke jury uznało, iż praca przygotowana przez uczennice IIAT Paulinę Trzcińską oraz Izabelę Nowak zasługuje na wyróżnienie.

 
Narodowe Święto Niepodległości świętowano także w Wejherowie
poniedziałek, 14 listopada 2016 16:45

Narodowe Święto Niepodległości świętowano także w Wejherowie . Z tej okazji podobnie jak w ubiegłym roku ulicami miasta przeszła biało-czerwona parada. Natomiast na placu Jakuba Wejhera wykonano wspólne zdjęcie wejherowian. 11 listopada odbył się także Marsz Niepodległościowy Nordic Walking, a w Parku Miejskim przygotowano liczne atrakcje . Uczniowie ZSP uświetnili także uroczystości wejherowskie.

 

Zródło

 

 https://web.facebook.com/powiatwejherowski
 http://wejherowo.naszemiasto.pl/tag/dzien-niepodleglosci-wejherowo.html

 

5825c41064a63 osize933x0q70h819a95 w1

w2 wej

wejh wejhe

Autor: p. A. Siepetowska

 
Klasa 1 CT na filmie "Przełęcz ocalonych"
niedziela, 13 listopada 2016 21:31
1620x1080 ockpkk10.11. klasa 1 CT udała się na film "Przełęcz ocalonych" w reżyserii M.Gibsona do kina "Helios" w Gdyni. Film opowiada o schyłku drugiej wojny światowej i działaniach wojennych wojsk Amerykańskich na Okinawie. Jest to jednocześnie opowieść o tym, że warto być wiernym swoim przekonaniom. Film oparty jest na faktach, zawiera wywiady z uczestnikami przedstawionych dramatycznych wydarzeń.
Polecamy:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 2 3
4 5
 
Autor: p. K. Wolszczak
 
 
 
Kolejna rozmowa z cyklu „Sentymentalna podróż w przeszłość, czyli co słychać u naszych absolwentów…”
niedziela, 13 listopada 2016 21:09

1Kolejna rozmowa z cyklu „Sentymentalna podróż w przeszłość, czyli co słychać u naszych absolwentów…”

Ona dusza artystyczna, on buntownik z wyboru…

IH Goszczę dzisiaj u Izabeli i Michała Zadomskich, jednej z kilku klasowych par małżeńskich. Witam was serdecznie J piętnaście lat po maturze, zatem moje pierwsze pytanie. Jak z perspektywy tych nastu lat wspominacie szkołę?

MZ Piętnaście? (Michała zadziwił upływ czasu)

IH Tak, tak … Piętnaście lat i ani jednego spotkania klasowego. Jestem zawiedziona. L

IZ To trzeba będzie coś zorganizować. Obrączki zostawimy w domu i idziemy jako uczniowie, samodzielnie. (zwraca się do Michała) Możemy nawet razem w ławce usiąść.

MZ No może…

IZ professional seo services Tak się przysiadłeś do mnie ….

MZ Jaaaa?

IZ No, ty się przysiadłeś do mnie.

MZ Nie, ty się przysiadłaś do mnie. Siedziałaś z przodu z Dawidem, a ja sam z tylu.

IZ No to pięknie, wydawało mi się, że ty się przysiadłeś i tak już zostało …

IH Na te piętnaście lat J

IZ Jak dla mnie te piętnaście lat zleciało bardzo szybko. Wspomnienia z liceum cały czas są gdzieś tam obecne. Chociażby z tego względu, że moje dzieci niedługo będą wchodzić w ten okres. Najstarszy syn w przyszłym roku wybiera się do technikum. I jak porównuję, i patrzę na niego , to wierzyć mi się nie chce, że całkiem niedawno ja wybierałam się do liceum…. Ten czas minął bardzo szybko…

IH To jak wspominacie czas spędzony w murach naszej szkoły?

IZ Michał, jak ty wspominasz?

MZ Ja? Mogę?lo

IZ Michał na pewno ma mniej wspomnień niż ja, bo on rzadziej bywał w szkole J

MZ Ja czasy szkolne wspominam trochę inaczej, bo przez pryzmat dwóch klas i zdarza się, że jakieś wydarzenia, wyjazdy mogą mi się mylić, ale nie zmienia to faktu, że w stosunku do tego, jakie jest dorosłe życie, inne… ja to wspominam jako wyjątkowo beztroski czas.

IZ Z perspektywy osoby dorosłej, faktycznie to było coś fantastycznego, mimo nadmiaru obowiązków to wszystko cieszyło. (Iza równocześnie uczyła się w szkole muzycznej i nieustannie biegała na próby lub koncerty.)

IH To jest bardzo dobra sugestia … nadmiar obowiązków…, bo tak beztroskie , to by oznaczało, że nic nie musieliście robić…

MZ Nieeee, trzeba było robić!

IZ Ja miałam bardzo dużo obowiązków, ale takich z wyboru. Podejmowałam się różnych zajęć i sprawiało mi to ogromną frajdę, więc życie takie klasowe toczyło się gdzieś obok, bo ja ciągle gdzieś biegłam. Jednak czas spędzony na lekcjach i w szkole bardzo dobrze wspominam.

IH Ja pamiętam nasze próby do przedstawień. Pamiętasz jak się na mnie denerwowałaś?

IZ Nie…

IH Nie pamiętasz o co ja ciebie zawsze prosiłam? Męczyłam Cię byś zagrała mój ulubiony utwór.

IZ Jaki?

IH Marsz żałobny Szopena. Zawsze grałaś to dla mnie twierdząc jednocześnie, że mam beznadziejny gust. Siadałaś zła do pianina, że znowu to samo musisz grać.

IZ Kompletnie nie pamiętam, czarna dziura.

IH Ty wyrzuciłaś to z głowy a mi to bardzo w pamięć zapadło. Ja do dziś opowiadam uczniom o tym, że mi grałaś Szopena przed każdą próbą.

IZ Za to pamiętam studniówkę! Razem z kolegą z IVA - Marcinem Kondraciewiczem prowadziłam konferansjerkę. W każdym razie studniówka była fantastyczna… A ostatnio na studiach podyplomowych spotkałam panią od historii, panią Marcińską (obecnie Siepetowska)lo2

IH Pamiętacie panią Marcińską?

MZ Bardzo fajna była.

IH A wcześniej uczyła was pani Muszyńska. No proszę i w taki to sposób przeszliśmy do kolejnego pytania. A mianowicie jak wspominacie nauczycieli?

IZ Bardzo miło wspominam lekcje z panią Muszyńską.

MZ Z panią Muszyńską to nie była historia, to była historia typowa z wykładu, a przypomnij sobie jak było z tą drugą (to mówi do Izy). Tam były scenki, debaty…

IZ Wtedy mieliśmy tematy związane z wejściem Polski do UE.

MZ Tak, ale nie tylko… Pamiętasz tematy z pierwszej czy drugiej wojny światowej, systemy totalitarne. Ja broniłem, nie wiem czy pamiętasz, komunizmu. Świetna sprawa to była. Pani mnie postawiła jako osobę, która ma bronić komunizmu, tam były różne systemy, mi przypadł akurat komunizm. Ja to wspominam rewelacyjnie. To była naprawdę fajna sprawa. Ja ten komunizm obroniłem na tle klasy. Ale to nie było tak, że ja to sobie wybrałem. Pani narzucała nam role.

IZ Tak, faktycznie lekcje były fajne. Jednak myślę, że byliśmy też świetną, wyjątkową , mądrą klasą i można było z nami naprawdę dużo zrobić.

MZ Ja się nawet zastanawiałem, czy nie byliśmy jakimś eksperymentem Ministerstwa Edukacji J

To była tak zróżnicowana klasa, każdy był tak inny, to byli tacy indywidualiści, a potrafili ze sobą świetnie funkcjonować . Nie było jakiś większych afer. Nic złego się nie działo.

IZ Ale bardzo dobrze , że tak się stało, bo to jest przygotowanie do życia. 

MZ Moja poprzednia klasa też była fajna, ale ta, to naprawdę była świetna.lo1

IH To jak nieskromnie powiem, że zawsze jestem „skazana” na świetne klasy . Oby to się nie zmieniło. Jednak wróćmy do tematu… inni nauczyciele.

IZ Pani Kępa z wielkim zaangażowaniem starała się, żebyśmy szkołę opuścili z jak największym zasobem słownictwa i odnoszę wrażenie, że na lekcjach angielskiego był największy spokój, była cisza po prostu. Nie mam pojęcia jak pani Kępa to robiła, ale … no właściwie nie musiała nic robić. Wchodziła na lekcje i była cisza. Tak po prostu.

IH Strach?

IZ Nie, to nie był strach. Ja się nie bałam, no bo czego? Nic złego się nie działo, nikt nie krzyczał, jedynek nie stawiał z byle powodu, a zawsze była cisza.

MZ A wiesz dlaczego była cisza? Bo na każdej lekcji była kartkówka J

IZ Ja nie pamiętam kartkówek.

MZ No jak nie? Z gramatyki, ze słówek... Ja miałem tak ławkę rozpisaną w angielskim…

IH A wiesz, że ja chodziłam i sprawdzałam ławki.

MZ No wiem. Nauczyciele chodzili i mówili, że to źle, ale się tyle nauczyłem pisząc to wszystko.

IZ No Michał, twój ulubiony nauczyciel to….

MZ Kto?

IZ Wspominasz pana do dziś…. Pan Napiórkowski

MZ … Był to wyjątkowy człowiek, jeśli chodzi o opowiadanie anegdot, jego podejścia do poprawek. On potrafił z pamięci podawać zadania. No wyjątkowa sprawa, do dzisiaj mnie to dziwi.

IZ Dla mnie to był nauczyciel z pasją. Pamiętam historie, które nam opowiadał na lekcjach… pomiędzy jedną funkcją a drugą zawsze musiała się wkraść jakaś anegdota.

IH Pan słynął z tych ciekawych opowieści, ale nie tylko. Uwagi też pisał ciekawe.

IZ Był bardzo konsekwentny, miał bardzo pedagogiczne podejście. Wszystkich traktował jednakowo. Bardzo bym chciała, aby moje dzieci trafiły na takich nauczycieli.

MZ Pamiętasz jego równania? Zaczynała pierwsza osoba z ławki, potem wężykiem do końca rzędu. Te osoby na końcu były w najgorszej sytuacji. Kilka osób rozwiązywało jedno równanie. W pewnym momencie mówił stop i kolejna osoba podchodziła do tablicy. To był dramat. Ciężka sprawa.

MZ Jednak mój ulubiony nauczyciel to chyba jednak pani od historii. Pani mnie tak zapaliła do historii, że postanowiłem u niej robić maturę.

IH I zdałeś oczywiście.

MZ Tak, chyba nawet na czwórkę.lo3

IH A inni nauczyciele?

IZ Panią Szydłowską pamiętam. Sporo czasu spędzałyśmy razem, bo na fakultety się jeszcze chodziło.

Mnóstwo osób miało piątki z biologii.

MZ Ja miałem problem z zeszytem , bo pani zawsze twierdziła, że mam za ładne pismo.

IH A to był twój zeszyt?

MZ Nie J w każdym razie fajnie było. Piątka była…

IZ Ja się dużo uczyłam biologii, bo mnie to zwyczajnie interesowało, więc sama dla siebie dużo się uczyłam. Jeśli chodzi o panią Szydłowską wspominam ją jako bardzo sympatyczna, ciepłą osobę, ale… na sprawdzianach z biologii sporo osób ściągało i do dziś pozostaje to dla mnie zagadką czy pani o tym nie wiedziała, czy wiedziała i przymykała oko na ten proceder.

MZ Co jeszcze było? Fizyka z panią Dominiuk.

IZ Trzeba było się uczyć i tyle.

MZ Ona lubiła zadania na myślenie. Jak ktoś myślał to było ok.

IZ Chemia, pani Kwaśny.

MZ Fajna była. Wymagająca.lo4

IZ Nie, nie była wcale wymagająca.

IH Kto jeszcze was uczył? Pan Gorajski .

MZ Bardzo fajny, sympatyczny gość. Miło go wspominam. Co jeszcze? Religia z księdzem Wojtkiem. Świetny był.

IZ Ja się czułam bardzo swobodnie na religii. Jeśli mieliśmy jakiś problem, dylemat zawsze mogliśmy go poruszyć. A odpowiedzi, które otrzymaliśmy były tak skonstruowane, aby nikogo nie urazić ani niczego nie sugerować Ksiądz zawsze tak odpowiadał, by nakłonić nas do myślenia, wyciągnięcia własnych wniosków. Taki ksiądz – psycholog z ogromnymi pokładami empatii. Klasa aktywnie uczestniczyła w zajęciach. To było rewelacyjne. Takich nauczycieli jak najwięcej. A pamiętam jeszcze wiedzę o społeczeństwie. (pani Marcińska – Siepetowska) Tam się trzeba było uczyć.

MZ Naprawdę?

IZ Tak, jeśli ktoś chciał mieć piątkę, to musiał się uczyć. Szczególnie sprawdziany były trudne. Dużo trzeba było się uczyć.

IH A jak potoczyły się wasze losy po ukończeniu liceum?

IZ Tak jak usiedliśmy w ławce razem, tak siedzimy w niej do dziś J

IH Mamy trzy małżeństwa w klasie. Więcej już chyba nie będzie.

IZ Studiowałam biologię, ale ze względów rodzinnych jej nie ukończyłam. Potem studiowałam kosmetologię, przygotowanie pedagogiczne, a teraz wybieram się na filologię angielską, a potem zobaczymy co dalej … może filozofia, ale to już tak, tylko dla mnie. Poza tym zawsze lubiłam się uczyć i jeszcze mi to nie minęło.

MZ Nie poszedłem na studia, bo szybko założyłem rodzinę i musiałem podjąć pracę, ale dzięki własnej determinacji wspinałem się po szczeblach kariery. Nieustannie szkoliłem się, zdobywałem doświadczenie i to w końcu zaowocowało. Teraz mogę powiedzieć, że nauka w szkole to dopiero początek. Trzeba się uczyć, by zdać maturę, to nie podlega dyskusji, ale potem już nie jest tak różowo. Bez ciężkiej pracy, determinacji nic się nie osiągnie, ale nie można się poddawać i trzeba brać życie za rogi.

IH W ostatnim słowie poproszę o przesłanie do młodych.

IZ Warto się uczyć i nie można się nigdy poddawać. To jest ważna wartość w naszym życiu.

MZ Nie rezygnujcie z marzeń, podążajcie za nimi a będzie dobrze.

IH Dziękuję za rozmowę, było mi bardzo miło. Życzę wszystkiego dobrego. Do zobaczenia J

Autor: p. I . Hoppe-Darznik

 

 

 

 
11 Listopada w Redzie
piątek, 11 listopada 2016 12:35

11 listopada w Redzie Nasza szkoła kolejny raz wzięła udział w obchodach Narodowego Święta Niepodległości.

Obchody tradycyjnie rozpoczęto mszą w kościele Wniebowzięcia NMP i św. Katarzyny Aleksandryjskiej, gdzie uczniowie czynnie uczestniczyli w liturgii . Po mszy przedstawiciele władz miasta, szkół, kultury, sportu, straży pożarnej i stowarzyszeń złożyli wieńce pod tablicą upamiętniającą poległych i zamordowanych mieszkańców Redy podczas II Wojny Światowej.

Dzięki uprzejmości Muzeum Łączności w Redzie ulicami miasta przeszła parada pojazdów wojskowych, oraz wystawa broni.W tym roku w paradzie pierwszy raz wzięły udział grupy rekonstrukcyjne. Mieszkańcy Redy mogli obejrzeć wystawę IPN poświęconą Tajnej Organizacji Wojskowej "Gryf Pomorski.

Podczas świętowania można było posilić się  rogalami Marcińskimi.

Tegoroczne obchody w takiej bogatej oprawie przygotowane zostały drugi raz.
Liczymy na to, że w przyszłym roku będzie można to powtórzyć. Wszystkim, którzy przyczynili się swoją pracą czy obecnością do uświetnienia uroczystości serdecznie dziękujemy.

1 4

6 23

28 29

 
Piłka nożna halowa - eliminacje w Redzie - 9 listopad 2016
czwartek, 10 listopada 2016 13:31

Dnia 9 listopada 2016 roku w hali sportowej ZSP Reda odbył się turniej eliminacyjny w piłce nożnej halowej chłopców. Były to pierwsze zawody sportowe organizowane przez nas po wymiamie zbyt śliskiej podłogi w naszej hali. W eliminacjach wzięły udział trzy szkoły :

 1. ZSP 2 Rumia

2. ZSO II LO W - wo

3. ZSP Reda - gospodarz grupy eliminacyjnej.

Z tego turnieju do finału powiatowego awansowały dwie najlepsze drużyny.

Po losowaniu kolejno zagrały : ZSP 2 Rumia - ZSO II LO W - wo  2 : 2

                                             ZSO II LO W - wo - ZSP Reda -    1 : 2

                                             ZSP 2 Rumia - ZSP Reda       -     0 :1

Pierwsze miejsce zajęliśmy my !!! z kompletem punktów / 6 / - i awans do finału z trzema punktami oraz ZSO II LO W - wo, które zajęło II miejsce ale przechodzi do finału z porażką z nami. Aby tak dalej !!!

Autor: p. A. Gorajski

 
Mester Belnego Czetanio
czwartek, 10 listopada 2016 13:24

3 listopada 2016 r. w siedzibie Filii nr 1 Biblioteki Publicznej Gminy Wejherowo odbył się IV powiatowo – gminny konkurs ”Mester Belnego Czetanio”. Naszą szkołę reprezentował uczeń klasy 1 CL Arkadiusz Serafin. Zadaniem Arka było odczytanie fragmentu książki H. Derdowskiego „O Panu Czorlińscim co do Pucka po sece jachoł”.

20161103 123035 20161103 123043

20161103 123124 20161104 104501

Uczniowie dziękujemy za udział w konkursie.

Autor: p. E. Czajkowska

 
III Centralny Zlot Klas Mundurowych „Żagań 2016”
środa, 09 listopada 2016 21:41

PROTOKÓŁ KOŃCOWY
z III Centralnego Zlotu Klas Mundurowych „Żagań 2016”

W dniach 03.10 – 08.10.2016 r. na bazie obiektów OSPWL Żagań – Karliki odbył się III Centralny Zlot Klas Mundurowych „Żagań 2016”. Zlot został zorganizowany i przeprowadzony przez 11 Lubuską Dywizję Kawalerii Pancernej oraz Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy 62 Kompanii Specjalnej „COMMANDO”.

 W Zlocie rywalizowali uczniowie z 23 szkół o profilu mundurowym ze wszystkich województw Polski oraz gościnnie uczniowie liceum wojskowego z Ukrainy.
W wyniku przeprowadzonej zawodów w klasyfikacji generalnej uzyskano następujące wyniki:

 23 MIEJSCE – NIETĄŻKOWO – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza
22 MIEJSCE – ZIELONA GÓRA – Zespół Szkół Technicznych
21 MIEJSCE – ŻYWIEC MOSZCZANICA – Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących

20 search engine optimization companies MIEJSCE – SOKÓŁKA – Zespół Szkół
19 MIEJSCE – WŁOCŁAWEK – Zespół Szkół Akademickich im. Obrońców Wisły 1920 roku
18 MIEJSCE – OŁAWA – Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
17 MIEJSCE – EŁK – Liceum Ogólnokształcące dla Młodzieży Centrum Edukacji Mundurowej WSFIZ Ełk im. mjr Władysława Raginisa
16 MIEJSCE – GOGOLIN – Zespół Szkół Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. KEN
15 MIEJSCE – RADORYŻ SMOLANY – Zespół Szkół im. Władysława Tatarkiewicza
14 MIEJSCE – SZCZECIN – Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej
13 MIEJSCE – BOLECHOWO – Zespół Szkół im. gen. Dezyderego Chłapowskiego
12 MIEJSCE – REDA – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
11 MIEJSCE – PRUDNIK – Zespół Szkół Rolniczych
10 MIEJSCE – ŚWIĘTOCHŁOWICE – Zespól Szkól Ogólnokształcących Nr 2
9 MIEJSCE – KIELCE – Niepubliczne Technikum Zawodowe im. Żołnierzy Sił Pokojowych ONZ Zakładu Doskonalenia Zawodowego
8 MIEJSCE – WARSZAWA – 125 Liceum Ogólnokształcące im. Waldemara Milewicza
7 MIEJSCE – OSTROŁĘKA – Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 im. 5 Pułku Ułanów Zasławskich
6 MIEJSCE – NOWY SĄCZ – 9 Liceum Ogólnokształcące im. Sybiraków
5 MIEJSCE – OSTRÓDA – Zespół Szkół Zawodowych im. Sandora Petofi
4 MIEJSCE – GDYNIA – 12 Liceum Ogólnokształcące
3 MIEJSCE – TOMASZÓW MAZOWIECKI – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
2 MIEJSCE – STALOWA WOLA – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki
1 MIEJSCE – RAKOWICE WIELKIE – Zespół Szkół Ekonomiczno-Technicznych im. Kombatantów Ziemi Lwóweckiej

Za zajęcie trzech pierwszych miejsc w klasyfikacji generalnej Minister Obrony Narodowej wyróżnił zespoły pucharem i nagrodami rzeczowymi.

 Za zajęcie czołowych miejsc w konkursie musztry i piosenki marszowej oraz autoprezentacji kulturalno-oświatowej Minister Obrony Narodowej wyróżnił:
za zajęcie I miejsca pucharem i nagrodami rzeczowymi – 9 Liceum Ogólnokształcące im. Sybiraków w NOWYM SĄCZU za zajęcie II miejsca pucharem – Zespół Szkół Ekonomiczno-Technicznych im. Kombatantów Ziemi Lwóweckiej w RAKOWICACH WIELKICH za zajęcie III miejsca pucharem – Niepubliczne Technikum Zawodowe im. Żołnierzy Sił Pokojowych ONZ Zakładu Doskonalenia Zawodowego w KIELCACH

 Za zajęcie czołowych miejsc w klasyfikacji „Sztafeta pływacka 6×50 m.” Minister Obrony Narodowej wyróżnił:
za zajęcie I miejsca pucharem i nagrodami rzeczowymi – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w STALOWEJ WOLI za zajęcie II miejsca pucharem – Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej w SZCZECINIE za zajęcie III miejsca pucharem – 12 Liceum Ogólnokształcące w GDYNI

 Ponadto Minister Obrony Narodowej wyróżnił wszystkich uczniów biorących udział w III Centralnym Zlocie Klas Mundurowych drobnymi upominkami.

Za przestrzeganie przepisów ubiorczych oraz porządku w rejonie zakwaterowania (obozowiska) Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy 62 Kompani Specjalnej „COMMANDO” wyróżniło:
za zajęcie I miejsca pucharem i drobnymi upominkami – Zespół Szkół w SOKÓŁCE za zajęcie II miejsca pucharem i drobnymi upominkami – Zespół Szkół im. gen. Dezyderego Chłapowskiego w BOLECHOWIE za zajęcie III miejsca pucharem i drobnymi upominkami – Liceum Wojskowe z Ukrainy 

 Ponadto Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy 62 Kompani Specjalnej „COMMANDO” wyróżniło wszystkich opiekunów klas mundurowych drobnymi upominkami.

Źródło: http://www.62kompaniaspecjalna.pl/tutul-iii-centralny-zlot-zagan-2016-protokol-koncowy-z-iii-centralnego-zlotu-klas-mundurowych-zagan-2016/

5 10

12 16

27 30

 
Powrót do instant unsecured loans PRLu
środa, 09 listopada 2016 21:29

Odpowiadając na wezwanie Przewodniczącego Komitetu Centralnego Fabryki Kultury, Towarzysza Tomasza Wiśniewskiego, młodzież ZSP w Redzie stawiła się w dniu 9 listopada na terenie obiektu w celu obejrzenia wystawy eksponatów z czasów PRL-u.

W Fabryce Kultury czekała na nas w pełni wyposażone mieszkanie z epoki, w tym duży pokój, kuchnia i pokój dziecięcy, w którym pobawić się można było w bazę, bajki puszczane były na autentycznym rzutniku „Ania” oraz mnóstwo eksponatów, które przeniosły nas w realia Polski Rzeczpospolitej Ludowej.

Wystawa PRL sprawiła, że młode pokolenie poznało życie w czasach kiedy stało się w kolejce z kartkami, kwitł handel wymienny, pomarańcze widywano tylko na święta, a fiat 126p był prawdziwą perełką motoryzacji! Nauczyciele przypomnieli uczniom jasne i ciemne strony PRL.

1 4

21 25

Autor: p.A.Siepetowska

 
Szkolenie wojskowe kl. Ib
środa, 09 listopada 2016 16:32

W dniu 7 listopada klasa IB LO wzięła udział w szkoleniu ,które było nagrodzę za najwyższą frekwencję. Profesjonalne szkolenie miało miejsce w Dywizjonie Okrętów Bojowych w Jednostce Marynarki Wojennej w Gdyni Oksywiu i trwało 8 godzin. Obejmowało zakres: teoria i zasady strzelania z broni strzeleckiej budowa i użytkowanie broni strzeleckiej rozkładanie i składanie broni strzeleckiej udzielanie pierwszej pomocy rzut granatem Trening ISOPS Szkoleniowcy- wojskowi specjaliści fachowo wytłumaczyli działanie każdego rodzaju broni, rozebrali i złożyli pokazowo,a potem każdy miał okazję samodzielnego rozkładania i składania broni. Trzeba przyznać,że uczniowie dali z siebie wszystko,chociaż bywało trudno. Pierwsza pomoc i trening ISOPS to dopiero było wyzwanie. Ubiór ,którego nałożenie wymaga szybkiego tempa no i wreszcie maska p/gazowa wzbudzał niemałe emocje. Do tego profesjonalne zajęcia praktyczne z rzutu granatem dopełniło wiedzy uczniów. Było po prostu REWELACYJNIE.

2 12

22 27

8 15 23

Autor: p. B. Bogalecka

 
Projekcja filmu "Wołyń"

Dnia 27.10.2016 r. uczniowie klasy 2BLO wraz z wychowawcą p. Ewą Macek i opiekunem p. Jowitą Ogoenwema wybrali się do Gdyńskiego Centrum Filmowego na projekcję filmu pt. „Wołyń”. Film Wojciecha Smarzowskiego, opowiadający o bardzo trudnym aspekcie naszej współczesnej historii, wywarł na wszystkich ogromne wrażenie. Część z uczniów miała dodatkowo okazję porozmawiać chwilę ze starszym widzem, również obecnym na seansie, którego przyjaciel uczestniczył w tamtych wydarzeniach.

 1  5

 7  9

Autor: p. p. Jowita Ogoenwema

 

 
JĘZYK ANGIELSKI- NADCHODZĄCE KONKURSY (2)
wtorek, 08 listopada 2016 10:25

Przypominamy o zaproszeniu do udziału w IX edycji ogólnopolskiego konkursu językowego na kartkę z pamiętnika (Day by Day).

W bieżącej edycji szkoły mogą rejestrować siędo 12 grudnia 2016, zaś prace konkursowe uczniowie mogą przesyłaćdo 28 lutego 2017.

Za uczestnictwo w konkursie nie są pobierane żadne opłaty, natomiast nagrodami są atrakcyjnewyjazdy na intensywne kursy językowe za granicędo Anglii, Irlandii, na Maltę, do Niemiec i Austrii oraz Hiszpanii.

Szczegółowe informacje o konkursie, prace z poprzednich lat i regulamin konkursu można znaleźć na

 http://www.glossa.pl/daybyday/konkurs-jezyka-angielskiego-day-by-day/

Serdecznie zapraszamy do udziału (zgłoszenia przyjmują nauczyciele języka angielskiego).

Nie jest także istotne to, czy znasz angielski na poziomie zaawansowanym czy też niedawno rozpocząłeś naukę.Ważne, byś odważył się myśleć i pisać po angielsku- nie jutro, nie za miesiąc, nie dopiero na studiach - leczjuż dziś!

Możesz opisać kilka dni ze swojego życia, a jeśli uważasz że nic ciekawego Ci się nie przytrafiło możesz stworzyć i opisać fikcyjnego bohatera, którego dni są pełne fascynujących przeżyć i sytuacji.

Uczestnicząc w konkursie "Day by Day" będziesz miał okazję udoskonalić swoją znajomość języka, zdobyć prestiżowy dyplom uczestnictwa w konkursie, zaprezentować swoją pracę tysiącom młodych ludzi uczestniczących w konkursie, a także wygrać atrakcyjne nagrody, między innymiwyjazd do Anglii, Irlandii lub na Maltę na intensywny kurs językowy, podczas którego będziesz miał szansę zobaczyć wspaniałe miejsca, poznać ludzi z całego świata i... nauczyć się więcej angielskiego niż w Polsce przez wiele miesięcy.

Potrzebujesz inspiracji? Przeczytaj najlepsze prace zpoprzedniej edycji konkursu i... zaskocz nas swoim pamiętnikiem. Masz szansę na cenną nagrodę, zaś w 2018 roku Twój pamiętnik może się znaleźć wksiążce

 
JĘZYK ANGIELSKI- NADCHODZĄCE KONKURSY (1)

Drodzy uczniowie,

W najbliższym czasie przed nami 2 konkursy z języka angielskiego- ENGLISH HIGH FLIER i OGÓLNOPOLSKI KONKURS JĘZYKOWY NA KARTKĘ Z PAMIĘTNIKA.

Miłośnicy języka angielskiego mają okazję zgłosić się do kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego ENGLISH HIGH FLIER do dnia 9 listopada 2016 roku. Konkurs odbędzie się 30 listopada 2016 r. w macierzystych szkołach uczniów.Konkurs jest organizowany w ramach programu edukacyjnego Łowimy Talenty, który jest formą wsparcia szkół w zakresie odkrywania i rozwijania uzdolnień dzieci i młodzieży. Inicjatywa promuje talenty i osiągnięcia uczniów oraz pomaga im kształtować ważne kompetencje osobiste. Patronat nad programem objęła Politechnika Wrocławska.Koszt uczestnictwa jednego ucznia w konkursie to 9 zł.

Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych konkurs będzie testem wielokrotnego wyboru. Materiał językowy ujęty w testach konkursowych uwzględnia wymagania określone obowiązującymi programami nauczania. Na stronie www.jersz.pl można bezpłatnie pobrać arkusze zadań z lat ubiegłych.

Temat tegorocznego English High Flier 2016 - Australia i Nowa Zelandia

Chirstine search engine optimization Lidop - Australia and New Zealand ogólne informacje na temat kraju z internetu

np. strona http://www.australia.com/en-us/facts.html

Zachęcamy również do przypomnienia sobie informacji z prezentacji Prezi, którą polecałyśmy z okazji Dnia Języków Obcych  https://prezi.com/77tj8rf-ayfg/copy-of-australia/

Serdecznie zapraszamy do udziału (zgłoszenia przyjmują nauczyciele języka angielskiego).

 

 

 
Zbiórka na rzecz bezdomnych zwierząt OTOZ Animals w Dąbrówce k/Wejherowa
wtorek, 08 listopada 2016 10:17

 

IMG 0037 schronisko 20161Jednym z najważniejszych zadań schroniska w Dąbrówce jest pomoc porzuconym, bezdomnym zwierzętom, które czekają na nowy kochający dom. Nadchodzi zima a więc okres szczególnie trudny w życiu bezpańskich czworonogów.

Już po raz kolejny organizujemy w naszej szkole akcję, dzięki której chcemy nieco odmienić ich los. W terminie od 3.11 do 5.12 będziemy zbierać:

koce, ręczniki, miski, zabawki, karmę dla juniorów i seniorów, legowiska dla zwierząt.

Rzeczy można wrzucać do kartonów w naszej szkole na pierwszym i drugim piętrze.

Jeżeli nie możemy przygarnąć pod swój dach jednego psiaka lub kotka pomóżmy przetrwać zimę w schronisku najłagodniej jak jest to możliwe.

Nie bądź leń i przyczyń się – weź udział w naszej akcji !!!

 

Organizatorami akcji są: klasa 2AT, pani Anna Lewandowska, pani Joanna Piotrowicz

 
SZKOLENIE „STRATEGIA REKLAMY”
niedziela, 06 listopada 2016 21:35

2„REKLAMA jest jak klamka, to ona otwiera

Ci DRZWI DO RYNKU”

Celem Reklamy jest komunikacja firmy z klientem: informowanie o produktach pojawiających się na rynku, wzbudzanie zainteresowania nimi oraz nakłanianie do zakupu. Przedsiębiorstwo pragnie zatrzymać pozyskanych klientów oraz zdobywać nowych, przezwyciężając konkurencję. Celem informacji przekazywanych przez reklamę jest kreowanie potrzeb konsumentów oraz kształtowanie pozytywnego wyobrażenia o firmie, której ta reklama dotyczy. Wraz z rozwojem nowych technologii pojawiły się również nowe kanały i nośniki reklamowe. Umiejętność właściwego rozpoznania i doboru najskuteczniejszych z nich stała się szczególnie ważna. To, czy zależy nam bardziej na działaniach promocji sprzedaży, e – marketingu, reklamie typu ambitne media, czy interaktywnej, powinno być uzależnione od tego, jaki środek przekazu szybciej i łatwiej dotrze do naszej grupy docelowej. Doświadczenie nauczycieli - trenerów pozwoli Ci przeprowadzić strategicznie zaplanowaną kampanię, która szybko przyniesie pozytywne rezultaty. Dzięki szkoleniu przygotowanemu w ramach programu w Liceum Promocji i Biznesu zaczniesz myśleć o reklamie w kategorii efektywności, przyszłych zysków, prognoz sprzedaży, zbudowania marki i walki o lojalnych klientów.

Do czego przygotowuje mnie te szkolenie?

Szkolenie z zakresu strategii reklamy przygotowuje uczestników do optymalizacji kosztów kampanii reklamowej, opracowania metod dotarcia do różnego typu odbiorców poprzez reklamę. Uczestnicy zostaną przygotowani również do określenia profilu odbiorcy reklamy oraz tworzenia kreatywnych i efektywnych strategii reklamowych poprzez warsztaty twórcze: komunikacja słowem, tworzenie reklam obrazem, wybrane formy współczesnej reklamy. Zagadnienia poruszone na szkoleniu zwrócą także uwagę na aspekty techniczne, które są przydatne przy realizacji reklamy.

Jakie umiejętności nabędę po odbyciu tego szkolenia?

Udział w szkoleniu „Strategia reklamy” pomoże Ci:

  • zrozumieć   zasady efektywnego doboru nośników i mediów do przyjętej strategii reklamy,
  • dowiedzieć się, pozyskać i przetwarzać informacje niezbędne do realizacji reklamy,
  • określać mechanizmy wpływające na tworzenie reklamy,
  • organizować emisję reklamy w mediach,
  • sporządzać plan przebiegu kampanii reklamowej w mediach zgodnie z przyjętym budżetem,
  • dowiedzieć się, jak współpracować z domami mediowymi i agencjami reklamowymi
  • oceniać skuteczność reklamy na podstawie badań rynkowych oraz określać jej efektywność.
  • 1 2
  • 3 6
  • 7 4 5
  •  
 
MEDTURA 2016 VIII MISTRZOSTWA JEDNOSTEK RATOWNICZYCH
niedziela, 06 listopada 2016 21:04

   W dniach 04.11-06.11 2016 gościliśmy w naszej szkole 12 drużyn Ochotniczych   Jednostek  

   york hotels Ratowniczych ,które w tym roku przyjechały do naszego miasta na coroczne Mistrzostwa Ratownicze.

   W dniu 5 listopada po uroczystości rozpoczęcia - drużyny stanęły do rywalizacji.

Wypadek na gospodarstwie rolnym, przygniecenie przez quada, poszkodowany na dachu samochodu… to tylko niektóre sytuacje z którymi w miniony weekend zmierzyli się uczestnicy VII Pomorskich Mistrzostw w Ratownictwie Ochotniczych Jednostek Ratowniczych.

Wygrała Drużyna OSP REDA !!! GRATULUJEMY

W Mistrzostwach brali udział również pozoranci bez ,których mistrzostwa byłyby trudne do zorganizowania. W tym miejscu szczególne podziękowania dla 5 wspaniałych uczennic naszej szkoły członkinie szkolnego koła PCK

  1. Justyna Jaworowska KL.IIIA LO
  2. Marta Chmielewska kl. IIA LO
  3. Sandra Michalska KL.IIA LO
  4. Sara Dowgiałło KL.IIA LO
  5. Natalia Szur KL.IIA T

Znalazły czas i chęci do pracy w sobotni dzień. BRAWO DZIEWCZYNY!!

2 8

9 14

opiekun szkolnego koła PCK Beata Bogalecka

 
Konkurs Naukowy E(x)plory 2017

Ruszyła seo tips VI edycja Konkursu Naukowego E(x)plory!

E(x)plory to niezwykły konkurs naukowy dla młodzieży w wieku 13-20 lat, do którego można zgłaszać pomysły z różnych dziedzin naukowych. Celem Konkursu Naukowego E(x)plory jest zapewnienie młodym naukowcom oraz pasjonatom wiedzy, innowacji i nowych technologii środowiska sprzyjającego rozwojowi ich badań i zainteresowań. 

Projekty zgłaszać można przez stronę  http://explory.pl/rekrutacja/ do 29 stycznia 2017 roku. Udział w konkursie jest bezpłatny.

E(x)plory to możliwość zdobycia:

  • nagród finansowych dla laureatów:

I nagroda - stypendium w wysokości 10 000 zł

II loan payment calculator nagroda – stypendium w wysokości 7 000 zł

III nagroda – stypendium w wysokości 5 000 zł

  • uprawnień do wyjazdu i reprezentowania Polski na najbardziej prestiżowych zagranicznych konkursach i targach naukowych dla młodzieży:

- INTEL ISEF w USA  https://student.societyforscience.org/intel-isef

- INFOMATRIX w Rumunii  http://www.infomatrix.ro/

- INESPO w Holandii  http://www.inespo.org/

- EXPO SCIENCES EUROPE (w 2018 roku konkurs odbędzie się w Polsce)  http://www.milset.org/en/activities/expo_sciences/ese.html

  • nagród specjalnych (w postaci staży w prestiżowych ośrodkach badawczych, opieki mentorskiej najbardziej innowacyjnych firm w Polsce oraz nagród finansowych).

Najaktywniejsi nauczyciele, którzy wspierają uczniów w rozwoju projektów mogą liczyć na nagrody rzeczowe, a szkoła, która zgłosi najwięcej projektów zakwalifikowanych do etapu regionalnego konkursu otrzyma bon edukacyjny na wyposażenie szkolne.

Uczestnicy book hotels Konkursu Naukowego E(x)plory mogą również wziąć udział w stażach badawczo-rozwojowych, które odbywają się w działach badawczo-rozwojowych firm technologicznych oraz instytucjach naukowych.

Ubiegłoroczna edycja E(x)plory cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Do Konkursu Naukowego zgłosiło się ponad 200 najzdolniejszych młodych uczniów ze wszystkich regionów Polski, a nasi laureaci zdobyli nagrody na największych światowych konkursach naukowych. Regionalne Festiwale E(x)plory oraz Finał E(x)plory, który odbył się w Gdyni odwiedziło ponad 4 000 gości, którzy wzięli udział w ponad 90 warsztatach, pokazach naukowych i wykładach. Program E(x)plory wsparło ponad 60 partnerów ze świata biznesu, mediów i jednostek naukowych.

Wszystkie potrzebne szczegóły dotyczące konkursu, nagród i procedury zgłoszeniowej znaleźć można na naszej stronie www.explory.pl w zakładce „Konkurs”.

Główne założenia Konkursu Naukowego E(x)plory wyjaśniamy w krótkiej animacji dostępnej na portalu YouTube:  https://www.youtube.com/watch?v=5TCLxiT0gnY

Profile laureatów E(x)plory ze wszystkich edycji konkursu znaleźć można w zakładce Laureaci:  http://explory.pl/laureaci

Zachęcamy także do śledzenia nas na:

- Facebooku  https://www.facebook.com/Explory

- Instagramie  https://www.instagram.com/explory_open_mind/

- Youtube  https://www.youtube.com/user/FestiwalExplory/videos

Serdecznie zapraszamy! 

 
Zebranie Młodzieżowej Rady Powiatu Wejherowskiego
czwartek, 03 listopada 2016 22:24

28 października 2016, w ZSP nr 2 w Wejherowie odbyło się zebranie robocze dotyczące powołanej przez Starostę Wejherowskiego oraz Przewodniczącego Rady Powiatu Wejherowskiego – Młodzieżowej Rady Powiatu Wejherowskiego.

W spotkaniu, którego brały udział Samorządy Uczniowskie ze szkół: ZSP nr 4 w Wejherowie, ZSP nr 3 w Wejherowie, Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Rumi, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie. Nasza szkoła reprezentowana była przez Marka Talagę (IIaLO), Patryka Mrozka (IIaT) oraz Weronikę Kreft (IaLO).

Młodym ludziom zaprezentowano zasady pracy Rady oraz statut. Młodzież bardzo entuzjastycznie opowiedziała się za chęcią pracy w nowopowstałej Radzie.

mlodaRadaPowiatu04 mlodaRadaPowiatu05

Źródło zdjęć: http://zsp2.net/?p=9241

 
Warsztaty tematyczne na Wydziale Biologii Uniwersytetu Gdańskiego
czwartek, 03 listopada 2016 20:48

Nasi zapaleni  szkolni  biolodzy 28 października uczestniczyli w warsztatach tematycznych na Wydziale Biologii Uniwersytetu Gdańskiego.

Warsztaty przeprowadzono w dwóch grupach.

Grupa I badała budowę komórek bakteryjnych i przygotowywała ich preparatykę. Z zapałem barwiła komórki bakteryjne oglądając swoje dzieło pod mikroskopem. 

Grupa II poznawała życie roślin ,czyli jak powstaje cukier w roślinie. Przygotowywali ekstrakt z liści sałaty,który nastepnie poddawali różnym odczynnikom . Efektem końcowym była chromatografia bibułowa,pozwalająca na rozdzielenie barwników np.chlorofili.

Zajęcia były bardzo absorbujące i nikt nie miał czasu na nudę. 

 2

 7  8  12

Beata Bogalecka

 
Akcja 22 pompki przez 22 dni
czwartek, 03 listopada 2016 20:45

DRODZY UCZNIOWIE !!

Nasza szkoła otrzymała nominację do wzięcia udziału w akcji   22 pompki przez 22 dni.

Celem tej akcji jest uświadomienie społeczeństwu losu weteranów cierpiących na zespół stresu pourazowego. Wspieramy tą akcją wojsko, policję, straż pożarną i pracowników ratownictwa medycznego, aby mogli uporać się z trudami codziennej pracy i służby w naszym "lekko poturbowanym" świecie.
I wreszcie ważne jest, abyś dobrze się bawił biorąc udział w tej akcji. Jest to prosty, a zarazem zabawny sposób, aby każdy mógł zabrać głos w tej sprawie i upamiętnić najdzielniejszych ludzi, którzy poświęcili swoje życie i zdrowie, by chronić nas wszystkich i świat, jaki znamy

 https://www.youtube.com/watch?v=v9iAgcekgwI&feature=em-upload_owner

Ten link jest skierowany właśnie do nas.

I tylko dzięki Wam ta akcja jest możliwa do wykonania. Bez oporów i z zapałem ochoczo bierzecie w niej udział.

Codziennie na dużej przerwie kibicujcie nam, wspierajcie i dołączajcie do naszego zespołu i oczywiście lajkujcie na fejsie.

Autor:p. B. Bogalecka

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 następna > ostatnia >>

Strona 18 z 47

logoaefslogo ea

Copyright © Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Redzie

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. ×